Οδηγίες χρήσης Υπηρεσίας Λογαριασμού μου
Η ΒΚΠ του ΧΠ υλοποιώντας έργο της Ψηφιακής Σύγκλισης συμμετέχει στο έργο του ΣΕΑΒ «Κεντρική Υποδομή για την παροχή Ολοκληρωμένου Περιβάλλοντος Βιβλιοθήκης ως Υπηρεσίας (ILSaS)».
Μέσω της εν λόγω υπηρεσίας είκοσι έξι (26) ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες έχουν αποκτήσει ένα ενιαίο, κεντρικά εγκατεστημένο, Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, με αποτέλεσμα ο κατάλογος των βιβλιογραφικών εγγραφών και των καθιερωμένων αρχείων να είναι πλέον κοινός για όλα τα ιδρύματα (οι υπάρχουσες κοινές βιβλιογραφικές εγγραφές έχουν ενοποιηθεί στο κεντρικό σύστημα του ILSaS). Επίσης, έχουν μεταφερθεί από τα τοπικά συστήματα στο κεντρικό σύστημα όλες οι αυτοματοποιημένες λειτουργίες των βιβλιοθηκών, όπως παραγγελίες υλικού, κυκλοφορία υλικού, προσκτήσεις κ.λπ. Στο νέο συνεργατικό σύστημα οι βιβλιοθήκες διατηρούν την αυτονομία τους αναφορικά με τη χρήση των υπόλοιπων λειτουργιών, πλην της (λειτουργίας) εισαγωγής υλικού (καταλογογράφησης).
Η παραπάνω στρατηγική επιλογή της Βιβλιοθήκης μας είχε ως απώτερο σκοπό:
- Τη μείωση του κόστους συντήρησης του τοπικού μας πληροφοριακού συστήματος.
- Την εξάλειψη της ανάγκης συντήρησης τοπικών server.
- την πιο γρήγορη καταχώρηση του υλικού στο σύστημα (παρόλο που η βιβ/κη μας είχε υιοθετήσει την άμεση καταχώρηση του νεοαποκτηθέντος υλικού εν τούτοις στο νέο πληροφοριακό σύστημα η καταχώρηση θα γίνεται μια φορά από τη βιβλιοθήκη που θα κάνει την πρώτη εισαγωγή και όλες οι υπόλοιπες απλώς θα περιγράφουν στην ήδη υπάρχουσα εγγραφή τα τοπικά στοιχεία για το υλικό (π.χ. τα αντίτυπα που διαθέτει η βιβλιοθήκη, το ταξιθετικό σύμβολο του υλικού στη βιβλιοθήκη του και τη διαθεσιμότητα του αντιτύπου).
- την υιοθέτηση κοινών πολιτικών στην περιγραφική και θεματική καταλογογράφηση το οποίο θα συντελέσει στην ομογενοποίηση του υλικού των βιβλιοθηκών και κατ’επέκτασιν στην πρόσβαση του χρήστη σε ποιοτικότερη μορφής πληροφορία.
Η μετάβαση των δεδομένων μιας βιβλιοθήκης από ένα πληροφοριακό σύστημα σε ένα άλλο, και η πλήρης λειτουργία του οργανισμού στο νέο σύστημα, αποτελεί μια πολύπλευρη και χρονοβόρα διαδικασία. Η βιβλιοθήκη μας έχει καταφέρει να υλοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος της μετάβασης αυτής και να είναι από τις πρώτες βιβλιοθήκες που λειτούργησαν άμεσα με το νέο σύστημα σε τρεις βασικές λειτουργίες: καταλογογράφηση, διαχείριση χρηστών και δανεισμός.
Το έργο είναι σε εξέλιξη και εκκρεμούν αρκετές ακόμα βελτιωτικές λειτουργίες να υλοποιηθούν.
Στο σημείο αυτό, εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στο κοινό μας για την κατανόηση που επέδειξε και επιδεικνύει στα όποια προβλήματα έχουν παρουσιαστεί από την υλοποίηση του έργου.
Ο νέος κατάλογος - όχι ολοκληρωμένος ακόμα - είναι προσβάσιμος από την σελίδα της Βιβλιοθήκης (http://www.library.hua.gr) και συγκεκριμένα από τον σύνδεσμο «Ηλεκτρονικός Κατάλογος» > Web Opac (Νέος Κατάλογος) ή εναλλακτικά από το σύνδεσμο http://opac.seab.gr/search~S27*gre.
Στο επισυναπτόμενο αρχείο θα δείτε τις οδηγίες για τη λειτουργία της δυνατότητας διάδρασης («Λογαριασμός μου») με το νέο μας πληροφοριακό σύστημα για μια σειρά υπηρεσιών όπως η ανανέωση, η κράτηση, η δημιουργία βιβλιογραφικών λιστών αλλά και το ιστορικό δανεισμών. Επιπλέον, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα ενημέρωσης της βιβλιοθήκης για την αλλαγή του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου χωρίς να προσέλθει σε αυτήν.
Το προσωπικό της Βιβλιοθήκης μας είναι στη διάθεση του κοινού μας για οποιαδήποτε βοήθεια, καθοδήγηση ή διευκρίνιση σχετικά με τον νέο μας κατάλογο.